MANIFESTACIÓ  convocada per les entitats integrants del MUCE. 

DISSABTE 17 DE MAIG A LES 12:00h a la Pl. Urquinaona

muce12h-1

 

Ens mou el convenciment que el nostre país necessita un sistema educatiu centrat en l’educació pública.

 

Una educació pública cohesionadora a l’hora que de qualitat.

 

I per tant una educació de titularitat pública i gestionada des de les instàncies públiques.

 

Una educació gratuïta, universal, catalana, integral, laica, coeduativa, democràtica i participativa, inclusiva i compensadora de desigualtats,  enfocada a la igualtat d’oportunitats.

I adequadament finançada.

 

L’EDUCACIÓ PÚBLICA SEGUEIX ESSENT  PERJUDICADA

 

 

RECLAMEM UN CANVI RADICAL DE LES POLÍTIQUES EDUCATIVES DEL GOVERN DE LA GENERALITAT , per què:

 

  • S’ha reduït el pressupost en educació en 1000 euros l’any/alumne
  • S’han retallat línies en escoles de titularitat pública, mentre que es preserven les escoles concertades, seguim sense disminuir la ràtio i tenim masses aules sobresaturades
  • S’han retallat beques de menjador i de material als que més ho necessiten
  • S’ha disminuït les assignacions econòmiques als centres educatius en un 25% de mitjana, i les subvencions al 0-3
  • S’han concertat centres que segreguen alumnes segons el sexe
  • Segueix la insuficiència de places a la Formació Professional
  • S’encareix la universitat,  la Formació Professional de Grau , les Escoles Oficials d’Idiomes (taxes, disminució beques..)
  • S’han eliminat, pràcticament, les polítiques i els ajuts a la formació permanent del professorat
  • Tenim més de mil barracots i per manca de previsió van en augment, sobretot a secundària
  • Es continuen contractant substituts de forma precària i sense cobrir totes les necessitats
  • Calen més docents, en especial per atendre la diversitat

 

La nova organització del sistema educatiu i dels centres empitjora la participació de les famílies, dels docents i d’alumnes en les decisions importants que afecten la vida als centres educatius.

 

En aquest sentit el decret de provisió de places i els sistemes de contractació precaritzen les condicions laborals en diferent grau.

 

 

LA LOMCE APROVADA PEL PARTIT POPULAR representa l’atac més planificat contra  la nostra concepció de l’educació, des del final del franquisme:

  • Obre les portes a la privatització
  • Anul·la el poder de decisió dels principals agents de l’educació i redueix les famílies a mers consumidors
  • Legitima i premia l’escola privada mitjançant concerts que no discriminen entre escoles sectàries i d’elit
  • Elimina la possibilitat d’una laïcitat autèntica a favor de les creences catòliques, dotant les autoritats religioses d’un poder de decisió desmesurat
  • Redueix l’autonomia educativa en tant que imposa currículums adoctrinadors i mètodes anacrònics
  • Selecciona i classifica l’alumnat abans d’hora
  • Representa una atac als esforços fets durant anys a favor de la normalització lingüística

 

Les conseqüències d’aquesta llei passen per:

 

  • Una pèrdua general de qualitat educativa
  • Un augment dèficit democràtic i una anul·lació dels procediments democràtics en els centres
  • La pèrdua de la coeducació com a valor
  • Una educació clarament descompensada i no integral
  • Un reforç de les desigualtats
  • Lla pèrdua de l’atenció a la diversitat i de la inclusivitat com a eines compensadores i cohesionadores
  • Un enfoc clar cap a la desigualtat d’oportunitats
  • La massificació de les aules
  • La disminució de l’ús social del català i l’alienació dels nostres infants i joves.

 

 

 

SABEM QUE ELS PAÏSOS que han aplicat polítiques similars no han augmentat la qualitat educativa, ans al contrari han perdut en equitat.

 

EL SISTEMA EDUCATIU ha de respectar els drets de totes les persones,

als alumnes com a protagonistes dels seu propi procés educatiu, a les famílies com al principal suport a aquest procés, a les persones treballadores com a col.lectiu que li correspon liderar els processos educatius i com a persones que tenen drets com a treballadors.

 

Un sistema educatiu avança cap a l’èxit només en la mesura que pot generar confiança en les persones que hi participen. Per això ha de ser cohesionador, democràtic, i respectuós amb els drets de tothom.

 

I ens reafirmem en la defensa del  model d’immersió lingüística.

 

Perquè cal que el sistema educatiu sigui el reflex de la societat que volem.

 

DESOBEÏM LA LOMCE

 

NO A LES RETALLADES

 

NO AL DECRET DE PLANTILLES

 

SUBSTITUCIONS DES DEL PRIMER DIA I AL 100%

 

PER UNA ESCOLA PÚBLICA DE QUALITAT.

 

 

 

MUCE Marc unitari de la Comunitat Educativa:

 

Associació d’Estudiants Progressistes (AEP) – Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC) – Associació de Mestres Rosa Sensat (AMRS)  – Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes d’Educació Secundària de Catalunya (FAPAES) –  Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FAPAC) – Federació d’Educació de CCOO – Federació d’Ensenyament de CGT – Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC)  – FETE-UGT  – Sindicat d’Estudiants (SE) – USTEC·STEs (IAC)